خانه / وبلاگ کارآفرین

وبلاگ کارآفرین

وبلاگ کارآفرین
وبلاگ کارآفرین
 

وبلاگ کارآفرین تخصصی کارآفرینی : کارآفرینی ، نحوه تصمیم گیری کارآفرینان ، کارآفرینی با سرمایه کم، کارآفرین در ایران

 

در دنیای امروز، تضمین بقای سازمان ها در خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی آن ها است؛ به طوری که پیشرفت جامعه زمانی میسر خواهد بود که افرادی که با خطر پذیری اقدام به نوآوری کرده تا از این طریق، روش ها و راه های جدید بتوانند جایگزین راهکارهای ناکارآمد گذشته شوند. بطور کلی دیدگاه های مختلف در خصوص مفهوم کارآفرینی را می توان در یکی از سه گروه زیر طبقه بندی کرد:

۱- دیدگاه خصوصیات شخصی کارآفرین

فرهنگ لغت آکسفورد کارآفرین را فردی تعریف می کند که یک کسب و کار جدید راه اندازی می کند. خصوصا پیمانکاری که به عنوان یک واسطه بین کار و سرمایه برای تولید عمل می کند، کارآفرین است. به نظر شومپیتر کارآفرینان ، رهبران و نقش آفرینان اصلی در فرآیند تخریب خلاق هستند. هیسریچ نوآوری مدیران میانی را مورد توجه قرار داده و به عنوان کارآفرین سازمانی آن را چنین تعریف می کند: کسی که نه بنیان گذار و نه مالک یک سازمان است؛ بلکه شخصی است در استخدام سازمان که ریسک پذیر است و با استفاده از منابع مالک سازمان و تسهیلات او، اقدام به نوآوری می کند.

۲- دیدگاه فرآیندی کارآفرین

از نظر این دیدگاه، کارآفرینی فرآیند سودآوری از ترکیبات جدید، منحصر به فرد و ارزشمند منابع در یک محیط نامطمئن است و به تنهایی نمی تواند در شخص متجلی شود، بلکه مستلزم فرصت ها و تقاضاهای محیطی است. به عبارت دیگر کارآفرینی فرآیند ارزش آفرینی از طریق تشکیل مجموعه منحصر به فردی از منابع، به منظور استفاده از فرصت ها است. از جمله حامیان این دیدگاه هیسریچ است. به نظر وی کارآفرینی عبارت است از: فرآیند خلق چیزی با ارزش و متفاوت از طریق اختصاص زمان و تلاش کافی همراه با مخاطره مالی، روانی و اجتماعی و نیز دریافت پاداش های مالی و رضایت شخصی از نتایج آن.

۳- دیدگاه فعالیت ها کارآفرین

از نظر این دیدگاه، کارآفرینان فرصت های سودآور را درک می کنند و فعالیت هایی را برای رفع نیازهای ارضا نشده ابداع با آنچه در حال انجام شدن است، به طور موثرتری انجام می دهند و در واقع کارآفرینی فعالیتی هدفمند جهت تحقق نوآوری، حفظ و توسعه یک کسب و کار جدید محسوب می شود. یکی از طرفداران این دیدگاه، پالمر است وی ریسک پذیری، نوآوری و تصمیم گیری هوشمندانه و خلاقانه را به عنوان ویژگی های تمایز بین کارآفرین و غیر کارآفرین معرفی کرده است. و عواملی نظیر بازار و محصولات جدید، نوآوری تکنولوژیک، ریسک پذیری و ابتکار عمل داشتن را به عنوان معیارهای سنجش گرایش به کارآفرینی سازمان می داند.

منبع: دنیای اقتصاد

URL Shortener | Poliv Developers | Generating...
QR Code | POLIV.IR

مهر, ۱۳۹۶

  • ۲۸ مهر

    ارزیابی بازار گندم

    ارزیابی بازار گندم

    تحلیل مبتنی بر ارزیابی و پیش بینی های فائو و سازمان های خصوصی مونیتورینگ بازار که در اکتبر سال ۲۰۱۷ از ارزیابی بازار گندم در جهان منتشر گردیده

فروردین, ۱۳۹۶

  • ۳۰ فروردین

    تحلیل رشد اقتصادی جهان

    تحلیل رشد اقتصادی جهان

    آخرین گزارش منتشره توسط صندوق بین المللی پول ( IMF) دیدگاه این صندوق را در تحلیل رشد اقتصادی جهان طی سال جاری میلادی (۲۰۱۷) مثبت ارزیابی نموده

  • ۱ فروردین

    تولید چابک صنایع خوراک دام و طیور وآبزیان

    توليد چابك صنایع خوراک دام و طیور وآبزیان

    توليد چابك صنایع خوراک دام و طیور وآبزیان را توانايي بقا و پيشرفت در يك محيط بسيار رقابتي با تغييرات مستمر و غير قابل پيش بيني ، بوسيلة واكنش سريع و مؤثر

بهمن, ۱۳۹۵

دی, ۱۳۹۵

آذر, ۱۳۹۵

آبان, ۱۳۹۵

  • ۲۵ آبان

    استراتژی صادرات مجدد

    استراتژی صادرات مجدد

    با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی استراتژی صادرات مجدد در حوزه فعالیت صنایع خوراک دام و طیور وآبزیان بعنوان یکی از راهکار های افزایش ظرفیت تولید

  • ۱۲ آبان

    ادغام افقی در صنعت خوراک دام و طیور وآبزیان

    ادغام افقی در صنعت خوراک دام و طیور وآبزیان

    ادغام افقی در صنعت خوراک دام و طیور وآبزیان : استراتژی های یکپارچگی در صنایع خوراک دام و طیور وآبزیان بر پایه تلاش جهت تحت کنترل درآوردن توزیع کنندگان