خانه / اخبار / استراتژی توسعه کشاورزی

استراتژی توسعه کشاورزی

 

استراتژی توسعه کشاورزی

از آن جایی که بیشتر مردم کشور های جهان سومی روستایی و شغل آن ها کشاورزی است ، بنابر این    استراتژی توسعه کشاورزی  بر حسب اشتغال و تولید مهمترین بخش است.بیش از نیمی از مردم کشورهای جهان سومی در روستا ها زندگی می کنند.در برخی کشورها مانند بخش هایی از آفریقا مردم چندین شغل دارند از این رو نمی توان آن ها را تحت یک شغل خاص تعیین کرد و از این رو داده های مربوط به ترکیب نیروی کار را باید با احتیاط مورد بررسی قرار داد.

کانون توجه استراتژی سبز  استراتژی رشد کشاورزی است. یکی از اهداف این استراتژی, افزایش عرضه غذا (بویژه غلات و حبوبات) به عنوان مهمترین کالاهای دستمزدی است. عرضه فراوان این محصولات, قیمت نسبی غذا را کاهش داده و در نتیجه باعث کاهش هزینه‌های پایه کار خواهد شد.هزینه‌های پایین‌تر هر واحد کار, باعث افزایش سطح عمومی سود در فعالیت‌های غیرکشاورزی شده و این امر باعث افزایش پس‌اندازها, سرمایه‌گذاری و نرخ بالاتر رشد همه‌جانبه خواهد شد.

دومین هدف این استراتژی, کمک مستقیم به صنعت است (بویژه صنایعی که در مناطق روستایی قرار دارند) که از طریق تحریک تقاضا برای نهاده‌های کشاورزی, کالاهای سرمایه‌ای واسطه‌ای (کود, تلمبه آبیاری, مواد ساختمانی) و بوسیله ایجاد یک بازار بزرگتر برای کالاهای مصرفی ساده که در حومه شهرها مورداستفاده قرار می‌گیرند (دوچرخه, رادیو و …) صورت میگیرد.

بسیاری از این صنایع, ”کار-بر“تر از صنایعی هستند که در استراتژی صنعتی شدن ترغیب و توصیه می شوند و به همین خاطر, فرصت‌های اشتغال بیشتری را هم در مناطق روستایی و هم شهری ایجاد می‌کنند.عامل کلیدی شتاب‌دهنده به رشد کشاورزی در مناطق روستایی, رشد فناورانه  است. تاکیدات کمتری درخصوص تغییرات نهادی, اصلاحات حق‌الاجاره‌ها, توزیع مجدد زمین یا مشارکت مستقیم و بسیج جمعیت روستایی می شود.در عوض, تاکیدات بیشتری روی تنوع محصولات اصلاح‌شده, استفاده بیشتر از کود شیمیایی و دیگر نهاده‌های جدید, سرمایه‌گذاری در سیستم‌های آبیاری, تحقیقات کشاورزی بیشتر, و ارایه خدمات ترویجی و اعتباری بهتر است. بنابراین این روش دارای سمت‌گیری فناورانه  است.

هدف عمده این استراتژی, کاهش فقر توده مردم از روش های  مختلف است:  تحلیل  آن است فقرا مستقیماً از فراوانی بیشتر غذا منتفع می شوند. علاو بر این بدلیل افزایش تولیدات کشاورزی, اشتغال بیشتری در کشاورزی بوجود خواهد آمد.ضمنا بواسطه کشش درآمدی, تقاضای بیشتری برای اقلام مصرفی غیرغذایی ایجاد می شود که باعث ایجاد مشاغل بیشتری در زمینه‌های غیرکشاورزی و صنایع شهری خواهد شد.

کاهش فقر توده مردم
اشتغال بیشتری در کشاورزی
رشد فناورانه
کالاهای سرمایه‌ای
 استراتژی توسعه کشاورزی
کود,
تلمبه آبیاری
مواد ساختمانی
هزینه‌های پایه کار
جهان سومی
سمت‌گیری فناورانه 
رشد کشاورزی
منبع:http://www.jobportal.ir

 

URL Shortener | Poliv Developers | http://poliv.ir/10132
QR Code | POLIV.IR
Product
استراتژی توسعه کشاورزی
Version
فناوری
Type
توسعه کشاورزی
Product Author
پارساپژوهش آرین
Reviewed by

on ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
Rating
Price
INFO
Summary
از آن جایی که بیشتر مردم کشور های جهان سومی روستایی و شغل آن ها کشاورزی است ، بنابر این استراتژی توسعه کشاورزی بر حسب اشتغال و تولید

درباره پیمان ذوالفقاریان

مهارت ها • تحقیقات بازار، تحلیل رقبا، موقعیت یابی محصول، ابداع و Executin • کارآفرینی • مشاوردهی در امر مدیریت • استراتژی کسب و کار • برنامه ریزی کسب و کار • برنامهریزی استراتژیک • توسعه تجاری • مدیریت تغییر • توسعه کسب و کار جدید • تحلیل کسب و کار • مدیریت پروژه • مشاور • مدیریت عملیات • مدیریت • پژوهش • بازار یابی • تحقیقات بازار • ارتباطات بازاریابی • مدیریت بازاریابی • استراتژی • برنامه ریزی پروژه • بودجه • تحلیل بازار • شروع یو پی اس • مدیریت رویداد • امور مالی • استراتژی بازاریابی • کسب و کار بین المللی • تحلیل و بررسی • تحلیل رقابتی • مذاکره • فروش بین المللی • ادغام و مالکیتها • مدیریت تیم • توسعه محصول • مدیریت تولید • رهبری تیم • بهبود فرآیند کسب و کار • آموزش • CRM • صلیب کاره رهبری تیم • توسعه سازمانی • مدیریت فروش • ساختمان تیم • هوش تجاری • پیش بینی • مدیریت زنجیره تامین • بازاریابی بین المللیPeyman Zolfagharian - Skills • Market Research, Competitor Analysis, Product Positioning, Devising & Executin • Entrepreneurship • Management Consulting • Business Strategy • Business Planning • Strategic Planning • Business Development • Change Management • New Business Development • Business Analysis • Project Management • Consulting • Operations Management • Management • Research • Marketing • Market Research • Marketing Communications • Marketing Management • Strategy • Project Planning • Budgets • Market Analysis • Start-ups • Event Management • Finance • Marketing Strategy • International Business • Analysis • Competitive Analysis • Negotiation • International Sales • Mergers & Acquisitions • Team Management • Product Development • Product Management • Team Leadership • Business Process Improvement • Training • CRM • Cross-functional Team Leadership • Organizational Development • Sales Management • Team Building • Business Intelligence • Forecasting • Supply Chain Management • International Marketing

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.