خانه / اطلاعات مدیریتی / استاندارد / کشک بعنوان خوراک دام و طیور

کشک بعنوان خوراک دام و طیور

 

کشک بعنوان خوراک دام و طیور

کشک یکی از فرآورده های نهایی شیر است که تهیه و مصرف آن طی سالهای متمادی دربسیاری از نقاط روستایی ایران و برخی از کشورهای همسایه متداول می باشد ، این ماده
بعلت غنی بودن از مواد ازته و مواد معدنی ارزش غذایی زیا دی داشته و مخصوصا برای تغذیه انسان و همچنین برای تغذیه حیوانات اهلی بخصوص طیور قابل استفاده می باشد . قیمت
کشک و پودر شیر بی چربی تقریبا نزدیک به یکدیگر است در حالیکه ترکیب کشک بویژه ازنقطه نظر اسیدهای آمینه ضروری نسبت به پودر شیر بی چربی مناسبتر ا ست . کشک در
مقایسه با سایر فرآورده های لبنی از نقطه نظر مواد چربی بسیار فقیر است . از این جهت می توان آن را به آسانی و بدون اینکه فاسد شود برای مدت نسبتا طولانی نگهداری کرد .

با توجه به محدودیت مقدار نمک در جیره طیور و استفاده از کشک برای تامین قسمتی ازپروتئین حیوانی جیره چنین به نظر می رسد که عامل محدود کننده مصرف کشک مقدار

درصد نمک موجود در آن است بنابراین در درجه ب ندی آن همواره باید بدو عامل پروتئین( مثبت ) و نمک ( منفی ) توجه کافی مبذول داشت بدین ترتیب که برای درصد پروتئین
ضریب مثبت و برای درصد نمک بیش از حد معین ضریب منفی قائل شد . معمولا میزان٠ درصد است بنابراین اگر ۵ درصد کشکی که دارای ۵ / نمک مجاز در جیره طیور در حدود ۵
درصد نمک می باشد به جیره اضافه شود میزان نمک جیره که از کشک تامین شده است٠ درصد خواهد بود و چون سایر مواد ترکیب کننده جیره نیز دارای نمک / عملا در حدود ٢۵
هستند بنابراین می توان برای کشک همان ۵ درصد نمک را مبنا قرار داد و برای مقاد یر بیش از ۵ درصد ضریب منفی قائل شد . ضریب هایی که برای درجه بندی کشک در نظر گرفته
می شود بشرح زیر است :
برای درصد پروتئین ضریب  +۱
برای درصد نمک بیش از ۵ درصد ضریب ( ٢-)
جمع جبری اعداد بدست آمده درجه بندی کشک را بشرح زیر مشخص می کند .
الف  درجه یک : کشکی است که نمره آن حداقل ۶٠ و بیشتر از آن باشد .
ب  درجه دو : کشکی است که نمره آن بین ۵٢ و ۵٩ باشد .
ج – کشک هایی که نمره آن کمتر از ۵٢ باشد خارج از استاندارد است .

منبع :استاندارد۱۷۵۹ -چاپ اول

کشک

URL Shortener | Poliv Developers | http://poliv.ir/1166
QR Code | POLIV.IR

درباره پیمان ذوالفقاریان

مهارت ها • تحقیقات بازار، تحلیل رقبا، موقعیت یابی محصول، ابداع و Executin • کارآفرینی • مشاوردهی در امر مدیریت • استراتژی کسب و کار • برنامه ریزی کسب و کار • برنامهریزی استراتژیک • توسعه تجاری • مدیریت تغییر • توسعه کسب و کار جدید • تحلیل کسب و کار • مدیریت پروژه • مشاور • مدیریت عملیات • مدیریت • پژوهش • بازار یابی • تحقیقات بازار • ارتباطات بازاریابی • مدیریت بازاریابی • استراتژی • برنامه ریزی پروژه • بودجه • تحلیل بازار • شروع یو پی اس • مدیریت رویداد • امور مالی • استراتژی بازاریابی • کسب و کار بین المللی • تحلیل و بررسی • تحلیل رقابتی • مذاکره • فروش بین المللی • ادغام و مالکیتها • مدیریت تیم • توسعه محصول • مدیریت تولید • رهبری تیم • بهبود فرآیند کسب و کار • آموزش • CRM • صلیب کاره رهبری تیم • توسعه سازمانی • مدیریت فروش • ساختمان تیم • هوش تجاری • پیش بینی • مدیریت زنجیره تامین • بازاریابی بین المللیPeyman Zolfagharian - Skills • Market Research, Competitor Analysis, Product Positioning, Devising & Executin • Entrepreneurship • Management Consulting • Business Strategy • Business Planning • Strategic Planning • Business Development • Change Management • New Business Development • Business Analysis • Project Management • Consulting • Operations Management • Management • Research • Marketing • Market Research • Marketing Communications • Marketing Management • Strategy • Project Planning • Budgets • Market Analysis • Start-ups • Event Management • Finance • Marketing Strategy • International Business • Analysis • Competitive Analysis • Negotiation • International Sales • Mergers & Acquisitions • Team Management • Product Development • Product Management • Team Leadership • Business Process Improvement • Training • CRM • Cross-functional Team Leadership • Organizational Development • Sales Management • Team Building • Business Intelligence • Forecasting • Supply Chain Management • International Marketing

حتما ببینید

انقلاب پنجم کشاورزی

انقلاب پنجم کشاورزی

تحولات کشاورزی آینده تحت عنوان انقلاب پنجم کشاورزی یا انقلاب دیجیتال نام گرفته است.انقلاب پنجم کشاورزی از طریق کاربرد فناوری های دیجیتال ابزارهای جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.