خانه / اطلاعات مدیریتی / استاندارد / کشک بعنوان خوراک دام و طیور

کشک بعنوان خوراک دام و طیور

 

کشک بعنوان خوراک دام و طیور

کشک یکی از فرآورده های نهایی شیر است که تهیه و مصرف آن طی سالهای متمادی دربسیاری از نقاط روستایی ایران و برخی از کشورهای همسایه متداول می باشد ، این ماده
بعلت غنی بودن از مواد ازته و مواد معدنی ارزش غذایی زیا دی داشته و مخصوصا برای تغذیه انسان و همچنین برای تغذیه حیوانات اهلی بخصوص طیور قابل استفاده می باشد . قیمت
کشک و پودر شیر بی چربی تقریبا نزدیک به یکدیگر است در حالیکه ترکیب کشک بویژه ازنقطه نظر اسیدهای آمینه ضروری نسبت به پودر شیر بی چربی مناسبتر ا ست . کشک در
مقایسه با سایر فرآورده های لبنی از نقطه نظر مواد چربی بسیار فقیر است . از این جهت می توان آن را به آسانی و بدون اینکه فاسد شود برای مدت نسبتا طولانی نگهداری کرد .

با توجه به محدودیت مقدار نمک در جیره طیور و استفاده از کشک برای تامین قسمتی ازپروتئین حیوانی جیره چنین به نظر می رسد که عامل محدود کننده مصرف کشک مقدار

درصد نمک موجود در آن است بنابراین در درجه ب ندی آن همواره باید بدو عامل پروتئین( مثبت ) و نمک ( منفی ) توجه کافی مبذول داشت بدین ترتیب که برای درصد پروتئین
ضریب مثبت و برای درصد نمک بیش از حد معین ضریب منفی قائل شد . معمولا میزان٠ درصد است بنابراین اگر ۵ درصد کشکی که دارای ۵ / نمک مجاز در جیره طیور در حدود ۵
درصد نمک می باشد به جیره اضافه شود میزان نمک جیره که از کشک تامین شده است٠ درصد خواهد بود و چون سایر مواد ترکیب کننده جیره نیز دارای نمک / عملا در حدود ٢۵
هستند بنابراین می توان برای کشک همان ۵ درصد نمک را مبنا قرار داد و برای مقاد یر بیش از ۵ درصد ضریب منفی قائل شد . ضریب هایی که برای درجه بندی کشک در نظر گرفته
می شود بشرح زیر است :
برای درصد پروتئین ضریب  +۱
برای درصد نمک بیش از ۵ درصد ضریب ( ٢-)
جمع جبری اعداد بدست آمده درجه بندی کشک را بشرح زیر مشخص می کند .
الف  درجه یک : کشکی است که نمره آن حداقل ۶٠ و بیشتر از آن باشد .
ب  درجه دو : کشکی است که نمره آن بین ۵٢ و ۵٩ باشد .
ج – کشک هایی که نمره آن کمتر از ۵٢ باشد خارج از استاندارد است .

منبع :استاندارد۱۷۵۹ -چاپ اول

کشک

URL Shortener | Poliv Developers | http://poliv.ir/1166
QR Code | POLIV.IR

درباره پیمان ذوالفقاریان

مهارت ها • تحقیقات بازار، تحلیل رقبا، موقعیت یابی محصول، ابداع و Executin • کارآفرینی • مشاوردهی در امر مدیریت • استراتژی کسب و کار • برنامه ریزی کسب و کار • برنامهریزی استراتژیک • توسعه تجاری • مدیریت تغییر • توسعه کسب و کار جدید • تحلیل کسب و کار • مدیریت پروژه • مشاور • مدیریت عملیات • مدیریت • پژوهش • بازار یابی • تحقیقات بازار • ارتباطات بازاریابی • مدیریت بازاریابی • استراتژی • برنامه ریزی پروژه • بودجه • تحلیل بازار • شروع یو پی اس • مدیریت رویداد • امور مالی • استراتژی بازاریابی • کسب و کار بین المللی • تحلیل و بررسی • تحلیل رقابتی • مذاکره • فروش بین المللی • ادغام و مالکیتها • مدیریت تیم • توسعه محصول • مدیریت تولید • رهبری تیم • بهبود فرآیند کسب و کار • آموزش • CRM • صلیب کاره رهبری تیم • توسعه سازمانی • مدیریت فروش • ساختمان تیم • هوش تجاری • پیش بینی • مدیریت زنجیره تامین • بازاریابی بین المللیPeyman Zolfagharian - Skills • Market Research, Competitor Analysis, Product Positioning, Devising & Executin • Entrepreneurship • Management Consulting • Business Strategy • Business Planning • Strategic Planning • Business Development • Change Management • New Business Development • Business Analysis • Project Management • Consulting • Operations Management • Management • Research • Marketing • Market Research • Marketing Communications • Marketing Management • Strategy • Project Planning • Budgets • Market Analysis • Start-ups • Event Management • Finance • Marketing Strategy • International Business • Analysis • Competitive Analysis • Negotiation • International Sales • Mergers & Acquisitions • Team Management • Product Development • Product Management • Team Leadership • Business Process Improvement • Training • CRM • Cross-functional Team Leadership • Organizational Development • Sales Management • Team Building • Business Intelligence • Forecasting • Supply Chain Management • International Marketing

حتما ببینید

تحلیل بازار خوراک دام و طیور وآبزیان

تحلیل بازار خوراک دام و طیور وآبزیان

گزارش مورخ ششم آگوست سال 2017 ، شبکه بین المللی بازار ، درخصوص تحلیل بازار خوراک دام و طیور وآبزیان بر اساس انواع افزودنی های مایع (ویتامین، مینرال و پروتئین)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.