ارزیابی بازار پودر ماهی
تحلیل بازار پودر ماهی مبتنی بر ارزیابی ماتیلدا مرگتی کارشناس شبکه خبری تجارت آبزیان که درابتدای سال ۲۰۱۷ تحت عنوان ارزیابی بازار پودر ماهی در جهان منتشر گردیده، نشان دهنده رشد منفی تولید برخی تولید کنندگان عمده و سنتی پودر ماهی نسبت به پیش بینی قبلی است ،دلیل اصلی این کاهش تولید بصورت عمده بواسطه رشد منفی بیست و هفت درصدی تولید پودرماهی درکشورپرو برای دومین سال متوالی است. کشور شیلی نیز با کاهش یکصد هزارتنی تولید در سال ۲۰۱۶ مواجه بوده است. ارزیابی تولید سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل نشان دهنده رشد منفی تولید جهانی پودر ماهی نسبت به سال قبل است. مجموع تولید پودر ماهی در سال مذکور بالغ بر ۴.۰۹ میلیون تن بوده است.
نوسانات قابل اشاره درحوزه تجارت پودر ماهی در سال ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل شامل افزایش تولید چند کشور بویژه اکوادور و ویتنام می باشد.مجموع تقاضای پودر ماهی جهان با رشد ۱.۳ درصد نسبت به سال قبل در سال ۲۰۱۶ به رقم 4.29 میلیون تن رسید.کشور چین در دوره زمانی سالیانه با افزایش تقاضا یازده درصد مواجه بود.نرخ هرتن پودر ماهی در بازارهای محلی چین معادل ۹۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یوان بوده است.کشور های اروپایی و ترکیه نیز با رشد تقاضا مواجه بوده اند. در سال مورد اشاره کشور تایلند در بین صادرکنندگان پودر ماهی از بیشترین نرخ رشد صادرات پودر ماهی برخوردار شدو مهمترین بازار مقصد صادراتی پودر ماهی تایلند، کشور چین بوده است.ارزیابی قیمت متوسط هرتن پودر ماهی طی سال ۲۰۱۷ معادل ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار بوده است.