خانه / اطلاعات قیمت / قيمت هفتگی / آنالیز بازار خوراک دام و طیور وآبزیان

آنالیز بازار خوراک دام و طیور وآبزیان

آنالیز بازار خوراک دام و طیور وآبزیان

نوسانات قیمت خوراک دام و طیور وآبزیان در هفته منتهی به تاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۵ نسبت به هفته قبل در مورد بسیاری از اقلام از ثبات نسبی برخوردار بوده است.  تنوع عرضه انواع نهاده ها توسط بنگاه ها و وارد کنندگان غله به همراه کمبود نقدینگی نقش موثری بر وضعیت بازار ایفا می نماید.آنالیز بازار نهاده های کشاورزی به شرح ذیل است.

۱-کنجاله سویا ی پلت در بنادر جنوبی متوسط نرخ هرکیلوگرم  ۱۴۲۰۰ ریال
۲-کنجاله سویا هنددر بنادرجنوبی متوسط نرخ هرکیلوگرم ۱۳۵۰۰ ریال
۳-ذرت دزفول درمبدا متوسط نرخ هرکیلوگرم ۶۴۰۰ ریال
۴-ذرت برزیل در بنادرجنوبی متوسط نرخ هرکیلوگرم -۶۵۰۰-۶۶۰۰ریال
۵-جو خارجی در بنادرجنوبی متوسط نرخ هرکیلوگرم -۷۶۰۰-۷۸۰۰ریال
۶جو خارجی در بنادر شمالی متوسط نرخ هرکیلوگرم -۷۲۰۰-۷۵۰۰ریال
۷-سبوس گندم داخلی متوسط نرخ هرکیلوگرم ۶۳۰۰ تا ۶۷۰۰ریال
۸-گندم دامی در بنادرجنوب متوسط نرخ هرکیلوگرم  ۷۸۰۰-۸۰۰۰ریال
۹-کنجاله تخم پنبه۱۴۵۰۰

 

خوراک دام و طیور وآبزیان

دیدگاه اقتصادی :

پیش‌بینی تقاضا، ابزاری ضروری برای عرضه کالاها، برنامه‌ریزی تولید، تعیین سطح موجودی لازم و برقراری روش توزیع مناسب است. وقتی محصولی مانند  خوراک دام و طیور وآبزیان به بازاری مطلوب دست می‌یابد، باید دقیقاً اندازه فعلی و حجم بالقوه آتی آن برآورد شود. یک برآورد بیش از حد یا کمتر از حد واقعی بازار، موجب می‌شود که تولید کننده بخش عمده‌ای از سود خود را از دست بدهد. حجم تقاضا در ابعاد مختلفی قابل پیش‌بینی و اندازه‌گیری است. در هر نوع اندازه‌گیری تقاضا، هدف خاصی تأمین می‌گردد. تقاضای خوراک دام و طیور وآبزیان را می‌توان برای دستیابی برنامه مالی کوتاه‌مدت، پیش‌بینی کرد.
از نظر تحلیل بازار ، بازار مجموعه تمام خریداران بالقوه واقعی است که برای یک کالا (مثل خوراک دام و طیور و آبزیان ) وجود دارد. بازار خوراک دام و طیور و آبزیان عبارت است از مجموعه‌ای از خریداران این محصول و صنعت خوراک دام و طیور وآبزیان عبارت است از مجموعه‌ای از فروشندگان این محصول.

اندازه بازار خوراک دام و طیور وآبزیان نیز به تعداد خریدارانی بستگی دارد که ممکن است برای خوراک دام و طیور وآبزیان وجود داشته باشند که این خریداران عمدتاً دارای سه مشخصه علاقه‌مندی، درآمد و دسترسی هستند. ابتدا باید بازار بالقوه خوراک دام و طیور وآبزیان را تعریف و تعیین کرد. بازار بالقوه خوراک دام و طیور وآبزیان عبارت است از مجموعه‌ای از مصرف‌کنندگان که به نحوی علاقه خود را برای داشتن خوراک دام و طیور وآبزیان ابراز می‌کنند. بازار بالقوه خوراک دام و طیور وآبزیان شامل کشورهای مختلفی است که سالانه مقادیر مختلفی خوراک دام و طیور وآبزیان وارد می‌کنند. اما مشکلاتی نظیر عدم علاقه، دوری مسافت، عدم توان خرید و توزیع ناکافی ممکن است باعث عدم دسترسی بعضی از مشتریان به این محصول شود.
بنابراین ”بازار در دسترس“ عبارت است از مشتریانی که به محصول خوراک دام و طیور وآبزیان علاقه‌مند بوده و به کالای مورد نظر دسترسی دارند. در مرحله بعد تولید کننده بازار هدف خود را انتخاب می‌کند. ”بازار هدف“ قسمتی از بازار در دسترس واجد شرایط است که تولید کننده برای فعالیت‌های خود انتخاب کرده و فعالیت‌های بازاریابی و توزیعی خود را روی آن متمرکز می‌کند و بالاخره تولیدکننده به همراه رقبای خود تعداد مشخصی محصول به بازار هدف خواهند فروخت.
به نظر می‌رسد بازار هدف ایران در مرحله کنونی کشورهای عراق، پاکستان ،افغانستان ،کشورهای شمالی ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس باشد چون این کشورها بهترین بازارهای بالقوه برای خوراک دام و طیور وآبزیان ایران هستند. ایران با این کشورها هم‌مرز است و می‌تواند با قیمتی بسیار کمتر از قیمت‌های بین‌المللی خوراک دام و طیور وآبزیان خود را به این کشورها در فاصله زمانی بسیار اندک صادر کند. از طرفی روابط اقتصادی و سیاسی مناسبی نیز با این کشورها دارد. اما مفهومی دیگر در این ارتباط وجود دارد که از آن به بازار ”تسخیر شده“ یاد می‌کنند. این بازار مجموعه‌ای از خریداران است که در حال حاضر محصول را خریده‌اند. این بازار هنوز برای خوراک دام و طیور وآبزیان ایران محقق نشده است اما به نظر می‌رسد کشور عراق به‌عنوان اولین خریدار و بازار تسخیر شده خوراک دام و طیور وآبزیان ایران مطرح باشد.

این تعاریف برای برنامه‌ریزی بازاریابی حائز اهمیت می‌باشد. اگر تولیدکننده از میزان فعلی فروش خود راضی نباشد، می‌تواند درصد بیشتری از بازار هدف را به‌سوی خود جذب کند، می‌تواند قیمت فروش را پائین بیاورد و اندازه بازار در دسترس را توسعه دهد.
می‌تواند با افزایش تبلیغات کشورهای مصرف‌کننده بیشتری را علاقه‌مند ساخته، بازار بالقوه را توسعه بخشد.

URL Shortener | Poliv Developers | http://poliv.ir/8939
QR Code | POLIV.IR

درباره پیمان ذوالفقاریان

کلید واژه های مورد علاقه موسسه پارساپژوهش آرین: • تحقیقات بازار • مشاوردهی در امر مدیریت • استراتژی کسب و کار • برنامه ریزی کسب و کار • برنامه ریزی استراتژیک • توسعه تجاری • مدیریت تغییر • توسعه کسب و کار جدید • تحلیل کسب و کار • مدیریت پروژه • مشاور • مدیریت عملیات • مدیریت • پژوهش • بازار یابی • تحقیقات بازار • ارتباطات بازاریابی • مدیریت بازاریابی • استراتژی • برنامه ریزی پروژه • بودجه • تحلیل بازار • شروع یو پی اس • مدیریت رویداد • امور مالی • استراتژی بازاریابی • کسب و کار بین المللی • تحلیل و بررسی • تحلیل رقابتی • مذاکره • فروش بین المللی • ادغام و مالکیتها • مدیریت تیم • توسعه محصول • مدیریت تولید • رهبری تیم • بهبود فرآیند کسب و کار • آموزش • CRM • صلیب کاره رهبری تیم • توسعه سازمانی • مدیریت فروش • ساختمان تیم • هوش تجاری • پیش بینی • مدیریت زنجیره تامین • بازاریابی بین المللی Institute Keyword • Market Research, Competitor Analysis, Product Positioning • Entrepreneurship • Management Consulting • Business Strategy • Business Planning • Strategic Planning • Business Development • Change Management • New Business Development • Business Analysis • Project Management • Consulting • Operations Management • Management • Research • Marketing • Market Research • Marketing Communications • Marketing Management • Strategy • Project Planning • Budgets • Market Analysis • Start-ups • Event Management • Finance • Marketing Strategy • International Business • Analysis • Competitive Analysis • Negotiation • International Sales • Mergers & Acquisitions • Team Management • Product Development • Product Management • Team Leadership • Business Process Improvement • Training • CRM • Cross-functional Team Leadership • Organizational Development • Sales Management • Team Building • Business Intelligence • Forecasting • Supply Chain Management • International Marketing

حتما ببینید

کاهش تغییرات قیمت بازار

کاهش رشدقیمت نهاده های کشاورزی

تحلیل وضعیت بازار نهاده های کشاورزی در تاریخ منتهی به سوم آذرماه سالجاری حاکی از کاهش رشدقیمت نهاده های کشاورزی طی روز های کاری هفته قبل است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.