خانه / صنعت / مصرف آب کشاورزی و دامپروری

مصرف آب کشاورزی و دامپروری

مصرف آب کشاورزی و دامپروری

بررسی های بعل آمده درخصوص فاکتورهایی که در آینده مصرف منابع آب جهان را تحت تاثیر قرار می دهد،نشان دهنده این است که افزایش عرضه و تقاضا برای محصولات دامی یکی از فاکتور های مهمی است که مصرف آب کشاورزی و دامپروری  جهان را افزایش خواهد داد.

در شرایطی که بحران کم آبی، کلیه کشورها را با شدت های متفاوت تهدید می کند. تعدادی از کشورها از جمله ایران بدلیل اینکه در منطقه خشک و نیمه خشک  زمین واقع شده اند ،  به نحوی دست به گریبان کم آبی هستند، البته  در کشورهای پرآب چون کشورهای اروپای مرکزی نیز هشدار ها در مورد کم آبی در جهان جدی تر شده است .

نکته مهم  این است که مصرف آب صرفا مصرف آب نوشیدنی، استحمام و یا شستشو نیست.  مقادیر زیادی آب  به شکل غیر مستقیم و به شکل مجازی مصرف می گردد.به آبی که برای تولید کالا استفاده می شود آب غیر مستقیم یا مجازی گفته می شود، یعنی میزان آبی که مصرف می شود تا تولید صورت پذیرد.

حجم آب مصرفی برای تولیدات دامی با توجه به نوع دام متفاوت می باشد ،متوسط جهانی ظرفیت آبی مورد نیاز برای تولید هر تن گوشت گاو ۴۰۰ ۱۵ مترمکعب ،هرتن گوشت گوسفند ۴۰۰ ۱۰ مترمکعب ،هرتن گوشت خوک ۶۰۰۰ مترمکعب ،هرتن گوشت بز ۵۵۰۰ مترمکعب  ،هرتن گوشت طیور ۴۳۰۰ متر مکعب می باشد.متوسط جهانی مصرف آب برای تولید هرتن تخم مرغ ۳۳۰۰ مترمکعب و برای تولید هر تن شیر گاو ۱۰۰۰ متر مکعب می باشد.

لازم بذکر است ارقام فوق مطابق با فناوری های  پیشرفته کشاورزی در کشورهای توسعه تهیه شده است و در روش های سنتی کشاورزی و دامداری  ، ممکن است میزان مصرف آب  بسیار بالاتر از این ارقام باشد.

منبع:هلند ، سال ۲۰۱۳ ،مقالهWater Resources & Industry

مصرف آب کشاورزی و دامپروری
مصرف آب کشاورزی و دامپروری

 

URL Shortener | Poliv Developers | http://poliv.ir/9092
QR Code | POLIV.IR

درباره پیمان ذوالفقاریان

کلید واژه های مورد علاقه موسسه پارساپژوهش آرین: • تحقیقات بازار • مشاوردهی در امر مدیریت • استراتژی کسب و کار • برنامه ریزی کسب و کار • برنامه ریزی استراتژیک • توسعه تجاری • مدیریت تغییر • توسعه کسب و کار جدید • تحلیل کسب و کار • مدیریت پروژه • مشاور • مدیریت عملیات • مدیریت • پژوهش • بازار یابی • تحقیقات بازار • ارتباطات بازاریابی • مدیریت بازاریابی • استراتژی • برنامه ریزی پروژه • بودجه • تحلیل بازار • شروع یو پی اس • مدیریت رویداد • امور مالی • استراتژی بازاریابی • کسب و کار بین المللی • تحلیل و بررسی • تحلیل رقابتی • مذاکره • فروش بین المللی • ادغام و مالکیتها • مدیریت تیم • توسعه محصول • مدیریت تولید • رهبری تیم • بهبود فرآیند کسب و کار • آموزش • CRM • صلیب کاره رهبری تیم • توسعه سازمانی • مدیریت فروش • ساختمان تیم • هوش تجاری • پیش بینی • مدیریت زنجیره تامین • بازاریابی بین المللی Institute Keyword • Market Research, Competitor Analysis, Product Positioning • Entrepreneurship • Management Consulting • Business Strategy • Business Planning • Strategic Planning • Business Development • Change Management • New Business Development • Business Analysis • Project Management • Consulting • Operations Management • Management • Research • Marketing • Market Research • Marketing Communications • Marketing Management • Strategy • Project Planning • Budgets • Market Analysis • Start-ups • Event Management • Finance • Marketing Strategy • International Business • Analysis • Competitive Analysis • Negotiation • International Sales • Mergers & Acquisitions • Team Management • Product Development • Product Management • Team Leadership • Business Process Improvement • Training • CRM • Cross-functional Team Leadership • Organizational Development • Sales Management • Team Building • Business Intelligence • Forecasting • Supply Chain Management • International Marketing

حتما ببینید

انقلاب پنجم کشاورزی

انقلاب پنجم کشاورزی

تحولات کشاورزی آینده تحت عنوان انقلاب پنجم کشاورزی یا انقلاب دیجیتال نام گرفته است.انقلاب پنجم کشاورزی از طریق کاربرد فناوری های دیجیتال ابزارهای جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.