خانه / اطلاعات قیمت / قيمت هفتگی / تحلیل روند بازار کشاورزی

تحلیل روند بازار کشاورزی

تحلیل روند بازار کشاورزی 

تحلیل روند بازار کشاورزی  در هفته منتهی به تاریخ ۱۳۹۵/۰۴/۱۸ با توجه به تعطیلات سه روزه هفته قبل ، نشان دهنده ثبات قیمت اقلام کشاورزی در هفته مورد اشاره بوده است.نوسانات هفته سوم تیر ماه علاوه بر نشانه های استمرارکاهش قیمت برخی نهاده های کشاورزی ،از توقف رشد قیمت انواع ذرت وارداتی حکایت می نماید،در همین راستا آثار کاهش قیمت در مورد ذرت قابل مشاهده بود.

عنصر پایداربازار،استمرارکمبود نقدینگی و تاثیر آن بر فرایند و حجم تجارت در بازار نهاده های کشاورزی محسوب می گردد.

کمبود نقدینگی بعنوان عامل مهار کننده نوسانات بازار عمل نموده و در موارد متعددی فروشندگان را وادار به در نظر گرفتن تخفیف های قابل ملاحظه در برابر تقاضا های نقدی می نماید.

 منبع: تحلیل روند بازار کشاورزی

 ۱کنجاله سویا ی پلت آرژانتین در بنادر جنوبی متوسط نرخ هرکیلوگرم  ۱۴۱۰۰-۱۴۶۰۰ ریال

۲کنجاله سویا برزیل در بنادرجنوبی متوسط نرخ هرکیلوگرم ۱۴۳۰۰ ریال

۳ذرت اکراین درمبدا متوسط نرخ هرکیلوگرم ۵۸۰۰-۸۷۰۰ریال

۴ذرت برزیل در بنادرجنوبی متوسط نرخ هرکیلوگرم –۹۵۰۰-۹۷۰۰ریال

۵جو خارجی در بنادرجنوبی متوسط نرخ هرکیلوگرم –۶۸۰۰-۷۰۰۰ریال

۶جو خارجی در بنادر شمالی متوسط نرخ هرکیلوگرم –۶۷۰۰-۶۹۰۰ریال

۷سبوس گندم کرج   متوسط نرخ هرکیلوگرم ۴۹۰۰ تا ۵۰۰۰ریال

۸گندم   متوسط نرخ هرکیلوگرم  ۹۰۰۰-۹۷۰۰ریال

۹-–کنجاله تخم پنبه ترکمنستان۱۳۹۰-۱۴۳۰۰ ریال

کلمات کلیدی :گندم ، جو ، ذرت ، سبوس گندم ، کنجاله تخم پنبه ، کنجاله آفتابگردان ، تحلیل روند بازار کشاورزی 

قیمت
قیمت

 

یادداشت خبری:

عوامل موثر بر کشش تقاضا

۱-هر چه تعداد جانشین‏ های کالایی بیشتر باشد ٬ کشش قیمتی آن نیز بیشتر است.مثلا اگر کالایی جانشین‏ های زیادی داشته باشد ٬ با افزایش قیمت آن مصرف‏ کننده روی به کالای جانشین می‏ آورد.
۲-هر چه سهم بیشتری از درآمد یک فرد صرف کالایی شود ٬ کشش تقاضای آن بیشتر می‏ شود.مثلا یک فرد به تغییر قیمت کالایی مثل نمک که بخش کوچکی از درآمد او را به خود اختصاص می‏دهد حساسیت خیلی کمی نشان می‏دهد نسبت به مثلا کالایی که بخش بزرگی از درآمد او را مصرف می‏ کند.
۳-هرچه تعداد کاربردهای یک کالا بیشتر باشد کشش قیمتی آن نیز بیشتر خواهد بود.افزایش قیمت کالای Y که کاربردهای متعددی دارد سبب می‏شود تا از آن در موارد کم اهمیت ‏تر کمتر استفاده شود.
۴-هرچه قیمت یک کالا کمتر باشد واکنش مصرف‏ کننده نسبت به تغییرات قیمت آن کمتر است.
۵-هر چه طول دوره زمانی تصمیم‏ گیری بیشتر باشد ٬ کشش تقاضا بزرگتر خواهد شد؛زیرا امکان یافتن کالاهای مشابه و جانشین در بلند مدت بیشتر خواهد بود.

تحلیل روند بازار کشاورزی

تحلیل روند بازار کشاورزی

تحلیل روند بازار کشاورزی

تحلیل روند بازار کشاورزی

تحلیل روند بازار کشاورزی

URL Shortener | Poliv Developers | http://poliv.ir/9906
QR Code | POLIV.IR

درباره پیمان ذوالفقاریان

کلید واژه های مورد علاقه موسسه پارساپژوهش آرین: • تحقیقات بازار • مشاوردهی در امر مدیریت • استراتژی کسب و کار • برنامه ریزی کسب و کار • برنامه ریزی استراتژیک • توسعه تجاری • مدیریت تغییر • توسعه کسب و کار جدید • تحلیل کسب و کار • مدیریت پروژه • مشاور • مدیریت عملیات • مدیریت • پژوهش • بازار یابی • تحقیقات بازار • ارتباطات بازاریابی • مدیریت بازاریابی • استراتژی • برنامه ریزی پروژه • بودجه • تحلیل بازار • شروع یو پی اس • مدیریت رویداد • امور مالی • استراتژی بازاریابی • کسب و کار بین المللی • تحلیل و بررسی • تحلیل رقابتی • مذاکره • فروش بین المللی • ادغام و مالکیتها • مدیریت تیم • توسعه محصول • مدیریت تولید • رهبری تیم • بهبود فرآیند کسب و کار • آموزش • CRM • صلیب کاره رهبری تیم • توسعه سازمانی • مدیریت فروش • ساختمان تیم • هوش تجاری • پیش بینی • مدیریت زنجیره تامین • بازاریابی بین المللی Institute Keyword • Market Research, Competitor Analysis, Product Positioning • Entrepreneurship • Management Consulting • Business Strategy • Business Planning • Strategic Planning • Business Development • Change Management • New Business Development • Business Analysis • Project Management • Consulting • Operations Management • Management • Research • Marketing • Market Research • Marketing Communications • Marketing Management • Strategy • Project Planning • Budgets • Market Analysis • Start-ups • Event Management • Finance • Marketing Strategy • International Business • Analysis • Competitive Analysis • Negotiation • International Sales • Mergers & Acquisitions • Team Management • Product Development • Product Management • Team Leadership • Business Process Improvement • Training • CRM • Cross-functional Team Leadership • Organizational Development • Sales Management • Team Building • Business Intelligence • Forecasting • Supply Chain Management • International Marketing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.